Παύλου Μελά 40

22410-78039, 6946-417914

Διεύθυνση

Παύλου Μελά 40, Ρόδος

Τηλέφωνα

22410-78039

Κλείστε Ραντεβού

Θα χαρούμε να σας ακούσουμε!

Τηλέφωνα

22410-78039

Διεύθυνση

Παύλου Μελά 40, Ρόδος

Κλείστε Ραντεβού

Θα χαρούμε να σας ακούσουμε!

Δόντια και Διατροφή

Δόντια και Διατροφή

Ποιος δεν θέλει ένα λαμπερό και υγιές χαμόγελο;

Η στοματική υγεία είναι ένα σημαντικό και πάντοτε επίκαιρο θέμα, καθώς επηρεάζει αναπόφευκτα τη γενική υγεία και την εμφάνιση μας και κατ’ επέκταση την ψυχολογία μας. Μπορούμε σίγουρα να τη θωρακίσουμε βουρτσίζοντας καθημερινά με σωστό τρόπο, αλλά επίσης προσέχοντας ποια τρόφιμα καταναλώνουμε. Ναι, όπως πολύ σωστά γνωρίζουμε οι περισσότεροι, η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των δοντιών μας. Παρακάτω σας έχω τρόφιμα που κάνουν καλό στα δόντια και άλλα που είναι βλαβερά για αυτά.

Για υγιή δόντια είναι σημαντικό να καταναλώνουμε:

  1. Γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως γάλα και γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά.
  2. Κρέας, ψάρια και αβγά.
  3. Ξηρούς καρπούς, όπως καρύδια.

Γενικά, μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων θα βοηθήσει να προστατέψουμε τα δόντια μας, καθώς θα προσφέρει διάφορα θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για την υγεία τους. Στην κατεύθυνση αυτή σημαντικό ρόλο παίζει και η φθορίωση του πόσιμου νερού.

Για υγιή δόντια είναι σημαντικό να αποφύγουμε ή τουλάχιστον να μειώσουμε την κατανάλωση:

  1. Τροφίμων με κενές θερμίδες όπως καραμέλες, γλυκά (μπισκότα, κέικ και muffins), καθώς και σνακ όπως πατατάκια.
  2. Ποτών με ζάχαρη όπως ενεργειακά ποτά, χυμοί φρούτων και λαχανικών, καφές, τσάι και αλκοολούχα ποτά (εφόσον έχουν έξτρα προσθήκη ζάχαρης).
  3. Όξινων τροφών όπως ντομάτες και εσπεριδοειδή.
  4. Αποξηραμένων φρούτων (υγιεινά μεν αλλά όχι για τα δόντια).
  5. Τσίχλες με ζάχαρη.

Τι θα λέγατε τώρα και για κάποια tips που μπορούμε να ακολουθούμε για ένα υγιές στόμα, όπως μας τα προτείνουν οι οδοντίατροι;

Καταναλώνουμε άφθονα και άφοβα τα τρόφιμα που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία.

Από τη δεύτερη κατηγορία τροφίμων αποφεύγουμε κυρίως αυτά που έχουν μεγαλύτερη ικανότητα προσκόλλησης στα δόντια όπως μαλακές καραμέλες, ζελεδάκια, γαριδάκια.

Προτιμάμε η κατανάλωση τροφίμων της δεύτερης κατηγορίας να γίνεται αμέσως μετά το κυρίως γεύμα και όχι στα ενδιάμεσα των γευμάτων. Με αυτόν τον τρόπο μειώνουμε τη συχνότητα κατανάλωσης τους. Να αναφέρουμε ότι μεγαλύτερη ζημιά κάνει η μεγάλη συχνότητα και διάρκεια κατανάλωσης των σακχαρούχων τροφίμων, παρά η ποσότητά τους. Για παράδειγμα, ο καφές με μία κουταλιά ζάχαρη που τον πίνουμε γουλιά-γουλιά όλο το πρωί είναι πιο βλαβερός για τα δόντια από τον καφέ με τρεις κουταλιές ζάχαρη που τον πίνουμε μέσα σε μισή ώρα.

Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στα όξινα (όξινα φρούτα, χυμοί φρούτων, ανθρακούχα αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά, συμπληρώματα διατροφής) καθώς προκαλούν οδοντική διάβρωση, δηλαδή απώλεια της επιφανειακής αδαμαντίνης (σμάλτου) του δοντιού. Μειώνουμε τη συχνότητα κατανάλωσης αυτών, ξεπλένουμε με άφθονο νερό το στόμα μας μετά τη λήψη τους και βουρτσίζουμε τα δόντια μας μία ώρα μετά.

Προσέχουμε επίσης την ‘’κρυμμένη ζάχαρη’’ (γάλα εβαπορέ, σοκολατούχο γάλα, αναψυκτικά, δημητριακά).

Προτιμάμε τσίχλες χωρίς ζάχαρη αλλά με ξυλιτόλη.

Βουρτσίζουμε με φθοριούχο οδοντόκρεμα δύο φορές την ημέρα (πρωί και βράδυ) και χρησιμοποιούμε οδοντικό νήμα κάθε βράδυ.

Επισκεπτόμαστε τον οδοντίατρο κάθε εξάμηνο ή τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο για προληπτικό έλεγχο.

Ακολουθήστε λοιπόν τις συμβουλές μας και χαρίστε στον εαυτό σας ένα υγιές στόμα. Φροντίστε το χαμόγελό σας τρώγοντας σωστά.

Φυσικά, να αναφέρω την πολύτιμη συμβολή της πολύ καλής οδοντίατρου Halide Soyhan στην συγγραφή και στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου άρθρου.

Διαιτολόγος-διατροφολόγος Tsala Arnitali
e-mail:tsaladiet@gmail.com

Skip to content